E- İkamet Randevu

E- İkamet Randevu
Elektronik yabancı ikamet randevusu e-ikamet randevu ve başvurusu olarak bilinir. Göç idaresi Yabancı uyruklu kişilere yönelik yapılan çalışmalar kapsamında bu işlemleri yürütmeye tam yetkili kamu kurumudur. Türkiye gerek ekonomisi gerekse yaşam standartları gereği göç alan ülkeler arasında üst sıralarda yer almaktadır. Uzun yıllardan beri göç alan ülke olarak, göçmen ve göç alan bölge halkının düzeninin korunması ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaçtan ortaya çıkan göç idaresi teşkilatı, iç işlerine bağlı olarak işleyişini yürütmeye devam etmektedir. 2014 yılında resmi olarak yürürlüğe giren teşkilat, gündemi detaylı bir şekilde takip ederek, gerekli strateji ve yöntemleri kullanarak, çözümler bulmaktadır. Bölge güvenliği kadar insan haklarına saygılı bir anlayışla, yabancı uyruklu vatandaşların haklarının korunmaktadır. Türkiye’ye giriş yapan yabancı uyruklu vatandaşların, çalışma ve yaşam alanları konusunda çözümler bulunmaktadır. Türkiye’de bulunan yabancı uyruklu sayısı ve yaşayacakları bölgeler sistemli şekilde takip edilerek, farklı çalışmalar yapılmaktadır. Göçmenlerin Türkiye’de daha rahat yaşayabilmeleri ve resmi işlemlerinin daha kolay ve hızlı ilerleyebilmesi için, göç idaresi web sitesinde e – ikamet sistemi oluşturulmuştur. Son zamanlarda Türkiye’ye göçün hızla artması sonucu, İnternet üzerinden işlem kolaylığı sağlaması açısından, kişiler gerekli bilgilerini girerek, işlemlerini halletmektedir.

e-ikamet randevu
E- İkamet Sistemine Nasıl Başvurulur?
Göç idaresinin web sitesinde yer alan e- ikamet sistemi sayesinde, ikamet izni rahatlıkla İnternet üzerinden yapılmaktadır. Göçmen kişi, ikamet süresini uzatmak için web adresine girerek, bilgilerin doğru şekilde doldurulmasıyla, başvuruyu gerçekleştirmektedir. İkamet izni için başvurunun bizzat kişinin kendisinin yapması, haklarının korunması açısından önemlidir. Ayrıca doldurulan bilgilerin eksik ya da yalan olduğu tespit edilirse, göçmen kişi sınır dışı edilmektedir. Gerekli kurallara uyulduğu takdirde, e ikamet sisteminden kolaylıkla faydalanabilmektedirler. Devletin sağladığı bu kolaylık sayesinde, resmi dairelere gitmeye gerek kalmadan, İnternet bulunduğu herhangi bir ortamdan başvuru ve başvuru sonucu rahatlıkla görülebilmektedir. Her gelişen güncel olayın takip edilerek, ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilen yöntem ve stratejiler, göç idare teşkilatının çalışma sistemini de belirlemektedir. e-ikamet randevu sistemi başvuruları alınmaya başlayarak, İnternet ortamından başvurular gerçekleşmektedir. Başvuruyu yapan kişilere randevu verilerek, Göç İdare Müdürlüklerinden işlemler gerçekleşmektedir.
E- İkamet Başvurusu Yapılırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

E-ikamet randevu sistemine başvuru yapmak isteyen göçmen kişiler, web adresinden sisteme girerek, izin hakkında başvuru ve izin geçişleri yapabilmektedir. Göç idaresinin yenilediği sisteme göre göçmen kişiler için farklı dillerde başvuru seçenekleri bulunmaktadır. E-ikamet Randevu sistemi sayesinde, ikamet süresini uzatmak isteyen göçmenler, internet üzerinden rahatlıkla işlem başvurusu yapabilmektedir. Sitede yer alan başvuru belgesi açıklamalarından; Türkçe, Arapça, İngilizce ve Rusça açıklamaları bulunmaktadır. Göç idaresi müdürlüğü, güncel bilgiler doğrultusunda hareket ederek, ihtiyaç belirlemesi yaptıktan sonra, sorunlara çözüm geliştirmektedir. Kurulduğu günden bu yana görevi gereği; yabancı uyruklu vatandaşların haklarının korunması konusunda, farklı yöntem ve stratejiler kullanarak çözüm yolları bulunmaktadır. E-ikamet başvurusu yapılırken formun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması önemlidir. Eğer doldurulan bilgilerde yalan bilgi tespit edilirse, göçmen kişiler sınır dışı edilmektedir. Eski sisteme göre daha kullanışlı ve kolaylık sağlayıcı olan e ikamet sistemi sayesinde, yabancı uyruklu vatandaşlar, ikamet süresini kolayca internet üzerinden uzatabileceklerdir. Bu randevu şekli sayesinde, devletin işi kolaylaştığı gibi başvuruyu yapacak kişiler kendi dillerinde olan açıklamaları okuyup, başvuruyu gerçekleştirmektedir. Başvuru için web sitesinde yer alan göç idaresi adresine girerek, ikamet başvuru bölümünü tıkladıktan sonra ekrana çıkan tercihlerden birinin seçilmesi gerekiyor. Farklı dillerde yer alan uyarı bölümünün dikkatlice okunması gerekmektedir. Sistemin uygulama kolaylığı sayesinde, tüm yabancı uyruklu vatandaşlar, bu sistemden kolayca yararlanabilmektedir.
e-ikamet, e-ikamet randevu işlemlerinde www.trapasaport.com sizlere kolaylık sağlayacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

E-İKAMET RANDEVU SİSTEMİ

GÖÇ İDARESİ E-İKAMET

E-İKAMET GÖÇ İDARESİ